Slovensko lídrom medzinárodnej kampane
Lídrom Medzinárodného dňa materských centier (MDMC) sa každoročne stáva iná krajina. Únii materských centier sa podarilo počas 5. ročníka tejto medzinárodnej kampane, spojiť svet. Do kampane sa zapojili materské a rodinné centrá niektorých krajín sveta, ktoré pripravili oslavy Medzinárodného dňa materských centier vo svojich krajinách. Vďaka tejto príležitosti mohla Únia materských centier v roku 2014, predstaviť svetu našu krajinu aj činnosť členských materských a rodinných centier. Pútavými prezentáciami sme predstavili Slovensko ako krajinu bohatú na tradície, kultúru, prírodné krásy a zviditeľnili sme aj históriu nášho hlavné mesta. Po Nemecku, Bulharsku, Českej republike a Argentíne, sme sa stali piatou krajinou, ktorá zorganizovala Medzinárodný deň materských centier.
Ústredná téma kampane
Líderská krajina má možnosť zvoliť si nosnú tému kampane MDMC. Po predchádzajúcich ročníkoch, keď nosnou témou pre Bulharsko bola medzinárodná kuchyňa a pre Argentínu hudba, naše rozhodnutie bolo jednoznačné. V roku 2014 všetky materské centrá sveta spájala téma “Z rozprávky do rozprávky”. Pre materské a rodinné centrá, ktoré sú denne navštevované stovkami rodín s malými deťmi, je rozprávkové prostredie prirodzené. Tak ako na Slovensku sa počas osláv Medzinárodného dňa materských centier čítali, hrali a počúvali tradičné slovenské rozprávky, tak aj v zahraničných materských centrách spracovali ich národné rozprávky a organizovali rozprávkové karnevaly. Cez jednu nosnú tému, ale mnohými spôsobmi, akými materské centrá sveta tému spracovali a prezentovali, sme sa vzájomne inšpirovali, a tým naplnili ústredné motto Medzinárodného dňa materských centier “Objavme svet materských a rodinných centier”.